不要小看用餐習慣:家人同枱食飯對孩子身心健康有長遠益處

你哋屋企用餐習慣係點?父母們會唔會因為工時長,未必經常夾到時間同孩子一齊食飯?唔好睇小一齊食飯嘅威力,其實透過一家人一齊用膳,孩子所獲得嘅長遠益處,比你所想的仲要多很多!

用餐習慣大搜查

加拿大蒙特利爾大學學者曾追蹤約1500名 1997 年至 1998年出世嘅孩子,由佢地5個月大開始觀察及定期隨訪,並根據該批孩子在6歲時嘅家庭用餐經驗,對照佢地10歲時嘅成長發展。研究發現,6歲時家庭聚餐質素較高嘅孩子,到10歲時一般健康水平較高、較少飲汽水;而且佢地嘅社交技能更好,較少有攻擊性、對抗性或不良行為。

用餐習慣對孩子影響深遠

為孩子營造良好的飯桌時光

研究人員指,家中飯桌是幼兒熟悉同有安全感嘅環境,食飯時父母會跟幼兒有最直接嘅社交互動,又會一齊討論日常生活同社會話題。這些都構成正面嘅親子體驗,對孩子的溝通能力有幫助,始終全家人一起食飯,有傾有講,既可以增進親子間的感情,更是培養用餐禮儀的最佳時機。因為爸媽是孩子的第一個導師,一言一行都是孩子模仿的目標,因此若父母希望子女不要邊吃飯邊看電視,爸媽就要營造一個用餐時間不開電視、讓孩子能專心食飯的環境。

研究結果亦顯示,一個家庭如果經常有優質嘅餐桌時光,除了意味家庭環境質素較高,對孩子身心發展都有很多益處,係幫助孩子健康成長的元素。例如吃飯前要洗手、吃飯時坐定定雙腳不翹起亦不敲打餐具、吃完飯才可以離開坐位等用餐禮儀,父母每次吃飯時都以身作則,或於孩子忘記時耳提面命,孩子自然漸漸潛移默化。

當然,上述所講嘅餐桌時光重點在於一家人嘅交流互動,如果同枱食飯時大家掛住用手機,應該就唔算數了~

圖片來源:Adobe、UNSPLASH

Exit mobile version