研究:孩子明明很不留心,也不是專注力不足?

孩子明明很不留心,卻不是專注力不足

明明小朋友好似好留心做緊一件事,大人喺另一邊傾緊計,佢無啦啦又可以插到嘴?重要嘢佢唔記得,偏偏記住一大推無謂嘢?叫佢串字,佢幾分鐘就開始睇下支筆、搞下個書包、畫下張書枱?

父母心諗:大件事!佢會唔會係專注力不足,但研究話我哋知,事實可能笨唔係咁架!

孩子明明很不留心,也不是專注力不足?

美國俄亥俄州立大學做咗一個有趣嘅實驗,研究員將唔同嘅物件投影到一些相片上,再指示研究對象(即係69位平均5歲嘅小朋友同80位大人)記住相中的物件或背景,看看他們是否能在之後認出這些要記住的東西。

經過一輪影像轟炸之後,研究員發現大人同小朋友的專注力原來大不同。

無論是物件或背景,大人都能按研究指示記住。小朋友呢?即使研究員講到明要他們記住背景中的沙灘,而不是前面的樹,只要研究員換了沙灘上的樹做車,他們就認不出背景的沙灘原來是跟之前的背景一樣。

分散專注

為何孩子的腦袋和我們不一樣?很奇怪!

一啲都唔怪!

另一個美國心理學研究團隊都有類似發現。研究員要大人同小朋友辨認出圖案有無變,大人只會留意到指定圖案嘅改變,小朋友就會一眼關七咁留意埋嗰啲指定範圍外嘅圖形。

所以,如果只從大人角度去諗,我哋好容易就會以為唔留心指定事物就係專注力不足。但其實人嘅專注分好多種,而且需要時間發展。小朋友嘅大腦係始於 分散式專注(Divided Attention),然後漸漸再發展出選擇性專注(Selective Attention)。

即係孩童時期(約4歲左右),小孩還未學會把注意力聚焦在一件事上,亦不知如何選擇哪件事該放上專注。

小孩大多以分散投資的方式去吸收信息,哪管信息是否對自己有用處。隨著成長他們開始掌握過濾掉無關信息的能力,才能控制專注於什麼信息。

小朋友分散專注都有好處!

選擇性專注可以提高學習的效率,但同時令人不覺意放棄了自以為不重要的重要信息。反而分散式注意將注意力分散到多個維度的方式,對小孩學習其實都有好處,不會不知不覺間選擇性過濾了一些日常重要的信息。例如嬰孩在玩玩具時,也能用耳朵聽著你的說話,認知語言。

儘管這種方式會使學習速度減慢,卻能令小孩在學習時,從不同地方吸收到較多的元素,幫助小孩發展出進一步探索一些未知的可能。

所以,當你發現小朋友並沒有專注於你所指定的任務時。

別怪他。

佢只係分散式咁將專法力放咗係一啲你未必覺得重要嘅事物上,畀啲時間佢,喺佢嘅發展里程中,這種學習模式對佢哋都好重要㗎!

資料來源

Exit mobile version