跟孩子走一條品格為先的道路,讓愛延續下去

跟孩子走一條品格為先的道路,讓愛延續下去

「你地住幾多樓架﹖攞住咁多野,我幫你撳𨋢吖﹖」「三十五樓吖唔該!」

一個伸到隻手直晒,屹高埋隻腳都只係撳到二十九樓嘅四歲小女孩,話要幫人撳三十五樓個掣。作為父親,當然好想睇吓佢自己點「收科」啦,「懶醒」係要付出代價㗎嘛。但係,係外人面前,筆者梗係會為了成全女兒,把她抱起,讓她一嚐幫人嘅心願!

當一個地方量度一個人是否成功的主流價值,是基於那個人有多少資產,那良好品格又值多少錢?

「爹哋,後面個老婆婆隻腳好似受咗傷,不如你推住度門俾佢啦!我又唔夠力!」一個去party就黎遲到嘅小朋友,唔係只係掛住玩,仲留意到後面有個老婆婆要用拐杖,筆者又點會逆佢意呢!「婆婆,你行先啦!」加埋呢句,婆婆當然讚你啦!順水人情就咁又俾佢攞咗,但係睇到佢幫完人一臉滿足,又真係幾窩心嘅。

原來平時教佢對人要善良,見到人有需要就幫忙,佢真係有記到入心。

孩子天性善良

其實,有研究指出,「施比受更有福」呢種做人品格同價值,比起「自私自利」更容易被小孩接受同學習!一個英國嘅研究,透過調查261個瑞士的家庭同157個德國的家庭發現,父母期望小孩能有善良品格,就係一個預測小孩是否善良的強大因子!即係話只要你肯用「自身」同「真心」去教,小朋友好容易就能「照單全收」,發展出良好品格。更重要嘅係,把良好品格定為教育目標的父母,與子女會有更良好的關係。

喺美國威斯康辛大學麥迪遜健康心理中心,就有一個為期12週的「善良課程」(免費下載),期望訓練適齡兒童發展出善良個性。研究發現,完成這個「善良課程」後,小孩的專注力,同理心都有所進步,令小孩在情緒及社交上的表現都大大改善。

家長應先心懷善意

現今社會,小孩的學業成績被無限放大,品格修行往往被忽視。幫人撳𨋢或是推住度門,也許是筆者平時慣常會做的事,她小小孩子學著爹哋不足為其,但若自己亦未能每事對人都充滿善意,如何「身教」孩子發展出良好品格?所以,筆者都係覺得要先再培訓一下自己,才能每天都跟小孩一起進步,與女兒一起走這一條品格為先的路。

老實說,當一個地方量度一個人是否成功的主流價值,是基於那個人有多少資產,那良好品格又值多少錢?面對這種衝擊,只好堅持自己的信念,以做好自己及教養下一代作為目標,期望良好品格得以承傳下去。

資料來源

  • Fernandez, C. (2017, June 19). Kindness really does breed kindness: Scientists find altruism is the easiest value for parents to pass down to their children.
  • Spoon, Marianne. (2017, August 28). Preschool “Kindness Curriculum” is now available, free.

Photo by Sandrachile . on Unsplash

Exit mobile version