研究:家長教育係潛移默化,改變信念為孩子帶來正面影響

各位POPA的讀者都知我們致力家長教育,而以下這個研究,確實令我們非常鼓舞!有咩好消息咁值得高興?睇埋落去你就知~

相信大家都知道,父母如何與孩子互動,對孩子的大腦發展有巨大影響。而芝加哥大學醫學院兒科醫生Dana Suskind並不滿足於此,她還想了解:

第一,關於在兒童發展中父母擔當什麼角色,父母知道和相信什麼?又意味著什麼?
第二,能否改變父母知道和相信的?
第三,改變後又會帶來什麼影響?

家長教育影響有多大?

為咗找出答案,Suskind同團隊喺2016至2019年,找來居於芝加哥的不同社經背景的家庭,做咗兩個實驗。

第一個實驗始於兒科診所,當新手家長喺等候室等緊BB例行檢查時,團隊揀咗部分人做受試組(treatment group),要求佢哋睇一啲短片,短片內容包括早期兒童發展、人類大腦的可塑性、改善親子互動的實用tips。至於另一啲家長就被劃分做對照組(control group),佢哋睇嘅片只係關於兒童安全,又或者完全唔洗睇片。

第二個實驗就chur好多,團隊喺雜貨店、托兒所、診所等唔同地方,招攬咗一班家長,進行維持了6個月、每月兩小時長的家訪。受試組嘅家長需要觀看介紹兒童發展的短片,然後親身示範將從影片學習到的知識應用在孩子身上,最後仲要討論返有咩反饋同目標。同樣地,呢個實驗嘅對照組雖然都有做家訪,但內容只係同兒童營養有關。

家長教育的影響

改變是可能的

實驗起初,團隊發現教育背景或社經狀況愈高嘅家長,愈能夠了解自己對孩子的影響,亦愈做得多對孩子有益的行為。

不過,一段時間後,團隊發現受試組家長嘅信念一致發生了正向變化,而且訓練愈chur,效果愈大。

當家長開始相信佢哋的投入程度於孩子成長係重要,佢哋會投放更多資源以栽培孩子發展。投資多了,收獲自然亦多了,除咗親子互動有改善,孩子的詞彙、數學與社交情感(social-emotional)能力都有提升。

簡而言之,思維同信念係成功嘅第一步。咁究竟點解要恭喜大家呢?相信follow我哋嘅你,或多或少都認同正向教養(Positive Parenting),亦正在努力讓自己可以成為一位更好的父母。藉住呢個新研究,我哋想話俾大家知,改變正在一點一滴發生,請繼續相信下去!!!同時,雖然我哋無家訪提供,但都有百幾集短片畀大家慢慢睇㗎,連結在此。

參考資料

List, J.A., Pernaudet, J. & Suskind, D.L. Shifting parental beliefs about child development to foster parental investments and improve school readiness outcomes. Nat Commun 12, 5765 (2021).

圖片來源:Freepik、unsplash

Exit mobile version