研究:父母愈囉嗦,孩子愈當耳邊風?

研究:父母愈囉嗦,孩子愈當耳邊風?

當孩子開始長大,有自己的主見,父母的提點往往變成 「耳邊風」。你以為佢係有心反叛?但腦神經科學嘅研究就有新嘅解讀!

紐約賓漢頓大學一個研究觀察了一班7至11歲嘅小朋友,發現父母特別愛挑剔嘅孩子,都不太注意到別人嘅面部情緒變化。咁係因為佢哋喺生活中被父母批評得太多,自自然然發展出對父母情緒轉變嘅免疫力,目的係自我保護,減低被批評時嘅挫敗感;漸漸就連其他人嘅面部表情都會有「唔再留意」呢個傾向。

不過針無兩頭利,呢個自然反應嘅機制雖然有助孩子免受負面批評嘅影響,但佢會一併過濾埋正面嘅訊息,長遠仲可能影響埋人際交往。可以想像,父母對仔女不滿,仔女又留意唔到父母嬲嬲豬緊,咁父母就更加以為仔女無心裝載,跟住可能仲嬲,變成一個惡性循環!

參考資料

Binghamton University. (2018, June 11).Criticism from parents affects how children’s brains respond to emotional information: Children with critical parents pay less attention to emotional facial expressions, new research shows. ScienceDaily.

圖片來源:Unsplash

Exit mobile version