我該如何跟孩子解釋,為何持fast pass就不用排隊?

當孩子得到特別優待時,要讓他明白自己比別人幸運

#125 圓咕碌爸爸 (兒子,3歲)

「早排同仔仔去睇積木展覽,其中有遊戲區,需要排隊。但每個攤位都有兩條隊,一條人多,一條人少。行近再睇,少人嗰條,係fast pass隊。

點解可以排快隊?都係離不開滿幾多消費額,或者係乜乜會員。簡單嚟講,都係同錢有關。

我地先去攤位 A,排正常隊。排隊嘅時候,我習慣同仔仔講解排隊嘅規則同原因。

講講下有對父子走近,姑且叫佢地做攣毛父子先。佢地排嘅,係快隊。而快隊無人,佢地排第一。由於攤位A每次可俾3個家庭玩,所以職員就放咗對父子,同埋另外兩個排正常隊嘅家庭入去

我慶幸當時仔仔無為意攣毛父子入咗去,否則佢問起點解佢地唔使排隊,我未必識點答。

但話口未完,攣毛小朋友走咗出黎,攣毛爸爸隨後,佢地進出嘅時間,唔超過30秒。攤位內得返兩個家庭,但由於有限時關係,為咗每位小朋友可以玩足 5 分鐘,公平起見,所以職員無再叫人入去。

我望向正常隊第一位小朋友,原本可以入去玩嘅佢,因為攣毛小朋友嘅一時興致,就要讓出佢嘅位置並且多等5分鐘。

而當攣毛父子連玩都無玩就走咗之後,正常隊呢位小朋友所多等嘅5分鐘,似乎變得更加無意義。

事情並未完結。

玩完攤位A後,我地轉戰攤位B,又見到嗰對父子,但無太留意,直至夠鐘,職員示意我地離開。但仔仔並未盡興,話要繼續同鴨仔積木玩,於是太太建議佢重新去排隊玩多次。

攤位B每次俾4個家庭玩,我望一望條隊,好好彩得3個家庭排緊,仲有一個限額。 心諗:『好極!唔洗再排就可以馬上再玩。』但臨到我地入去前,職員就拉閘,我以為自己數錯,於是再數一次。

一、二、三、四。

場入面第四個家庭,竟然就係攣毛父子。佢地無離開,由上一節玩到下一節。原來fast pass唔只可以先入,仲可以遲出。

仔仔喺閘後乖乖排隊,佢望住啲小朋友玩嘅眼神只係充滿喜悅同期待。

但係我睇到嘅,係另一個世界。我再次慶幸仔仔無為意對父子嘅存在。又或者,其實只得我察覺到。

最後到我地再玩完要離開時,攣毛父子仍然可以繼續留低。

我個腦突然『叮』一下,其實現實唔係都一樣咩?貧富左右命途,有人一出世就有 fast pass;有人要好努力先可以轉去排快隊;但有更多人,一生都只可以排慢隊。世界唔公平,係無法改變嘅事實。

所以,我在意嘅並非張fast pass,而係手持fast pass嘅小朋友——當佢得到特別優待時,會唔會有人教導佢咁係因為佢比其他人幸運,所以應該要心存感激;當佢輕易就獲得所愛時,有無人提醒佢,其他人可能等咗呢個機會好耐,所以佢應該要好好珍惜,亦可以學下體貼別人的需要。小朋友會唔會覺得一切理所當然,自己嘅人生,本該如此?

我拖住仔仔嘅手,問佢:『好玩嗎?』

佢好滿足咁話:『好玩!』

我為佢呢刻純潔嘅世界而感恩,但同時亦為佢將來要面對嘅大世界而感慨。」

圖片由受訪者提供

Exit mobile version