「玩」其實唔奢侈,有時可以係學習的動力

小朋友只想玩

#137 菠蘿包mami (兒子,7歲)

「明明是在探討生死大問,阿仔卻說:『媽咪,我真係好鍾意玩呀!我唔想咁快死,好多嘢未玩過!』

我聽到呢句,都唔知好嬲定好笑,人仔細細,只有七歲,咁快就諗死。但因為鍾意玩,鍾意到找到人生樂趣,又確實幾好笑!

但係,現今做小朋友的,真係有咁多時間去玩嗎?放學回家還要OT做功課,莫講其他興趣班和補習班。而且,呢啲興趣雞精班,都唔係真係出於興趣,而係我哋家長希望小朋友快人一步吸收知識先去報名。一個幾歲嘅人仔,從來無話想去學。他們心裏面只想玩、玩、再玩,直至無電!

玩,永遠不是排第一

聽到呢個玩字,我哋可能會話『玩?邊有時間呀,讀多啲書好過啦!讀好書、上大學、找份好工,結婚生仔買樓都有多啲錢嘛!』

唔通人生只係得一條直路?只要跟住行,就一定成功?走彎路,甚至行了冤枉路就代表失敗嗎?路途中,玩下、欣賞下風景真係有問題嗎?

我為何有這個疑問呢?問問自己,原來自己當初就係行直路嘅人!

從小,我看著爸媽拼命工作,擔起一家大細的生活,所以在我眼裏,努力讀書、上大學、找份好工是我唯一一條路。玩?沒有時間,也沒有錢。放學回家就好似隻小蜜蜂咁,勤力做功課溫書。因此,換來也算不俗的小學成績!

就是因為有不錯成績,呢條直路就一直行下行下,上埋大學,亦不難找份工作,日日拼命三郎咁努力工作,工時更達朝九晚九。好多年,都過著一板一眼的生活——放工便回家休息,偶爾便約下朋友聚一聚。

長大後才發覺缺少樂趣

當時不覺得有問題,因為個個人都係咁㗎啦,我仲已經算係好好——有份工,養到自己,又俾到家用,要感恩的!但係唔知點解,內心總是有點空洞。經過長年累月的洗禮,發現呢份苦悶,可能係來自自己很少盡情地玩、做自己喜歡的事,也甚少培養興趣。

可能受兒時經歷影響,到現在做了媽媽,我只要求阿仔做完功課後可自由活動,平日間中亦會帶他去公園踏單車、跑下步,禮拜六日亦會安排一家去郊外野餐,呼吸新鮮空氣。

雖然這種玩樂為先的安排,令阿仔的成績確實比其他小朋友稍遜,但我深信童年應該是玩樂與讀書並存的,人生並非只有學習而沒有放鬆自由的時間。

而兒子亦知道做完功課、溫完默書,便可以大玩特玩。因此為咗多啲時間玩,又可以同屋企人或者朋友出街,他每日會盡快完成。當然佢偶爾也會hea做,但至少佢都叫有動力去做!呢股想玩嘅欲望,可以成為好多嘢嘅動力,真係好過你同佢講幾多人生大道理!

『玩』,其實唔係真係咁奢侈,有時可以係學習的動力!」

圖片來源:unsplash

Exit mobile version