媽媽的疑惑:我想教孩子誠實,但是……

孩子應該要誠實的疑惑

孩子應該要誠實的疑惑

話說有一次同阿仔行街,見到有個細路指一個臉蛋有胎痣的女仔,問身旁的父母:「佢塊面點解咁樣嘅?」

雖有云童言無忌,但那一刻,路人立即轉頭望向細路,似是在指責「咁無禮貌」、「講嘢唔理人感受」,而細路的父母也尷尷尬尬。但站在個小朋友嘅角度,可能都一樣無辜,「下……咁我真係有呢個疑問嘛!我食咗誠實豆沙包啫……」

雖然我一直都教阿仔唔好講大話,但我都有動搖嘅時候……

為何教孩子誠實

我無意要做道德判官,我當下諗嘅係,我哋平時係點樣教仔女呢個課題?我哋家長通常會同小朋友講「一定要誠實!講大話係唔啱架,有無聽過《狼來了》故事呀?」(下删1000字)

其實我哋咁樣教導小朋友,無非都係想自己仔女品格好,唔好學識借講大話嚟推卸責任,最緊要知錯能改。

誠實固然是美德。但是不是何時何地都應該坦誠,沒有例外?

事緣我有個朋友同阿仔閒聊,就問下佢:「你平時考試考成點呀?考第幾呀?」阿仔於是笑笑口咁答:「考得普通啦,全部合格。」

朋友聽到後,就收起笑容,好嚴肅咁訓話:「嘩,考得咁差!你係咪掛住玩,無俾心機讀書呀?做咩唔去補習呀?你咁樣唔得架,第時點樣入到一間好中學呀!」

誠實的代價

經過一輪教訓,阿仔由天堂跌咗落地獄。佢呆咗一陣,之後眼濕濕地問我:「媽咪,你教過我唔好講大話,而家我老實咁答佢又話我無溫書。咁其實我亂咁答,佢都唔知啦!」

喺呢一刻,到我呆咗,跟住解釋俾阿仔知,姨姨其實唔係想鬧你,只係想解釋你聽個問題或者解決方法。

但我心底同時好明白,從阿仔角度睇,自己本身好天真咁諗住同姨姨閒聊下,你問我,我就老實答你,無諗過會因為咁俾人「哦」咗10分鐘。

呢個時候,我都需要承認,雖然我係教過個仔唔好講大話,但我都不禁動搖了。

大人世界是例外?

畢竟,大人嘅世界都唔係咁運作。試想,喺你忙到七彩時,老細問你有無跟到個新客,但因為人手唔夠,你暫時應接不暇,諗住盡快會跟返,你都唔會一五一十答老細「無呀,因為我無時間」,取而代之嘅可能係有技巧的「跟緊跟緊」。

又譬如有個新相識問你家庭背景,或者係有人向你探問一件事而你卻一早答應了朋友會守秘密,此時,你都可能會插科打諢就算。

我唔敢講講大話無錯。但阿仔終有一天都會成為大人,如果佢日後都學識了呢種「精明」,喺無傷大雅嘅閒聊入面,運用下語言藝術,我唔會怪佢。但如果係傷害別人就一定唔得。

阿仔,人生路漫長,有好多嘢都唔係非黑即白。當你長大了,向邊個人坦誠、坦誠幾多,係你自己嘅選擇。待人處事,慢慢經歷和學習吧,媽咪都會同你一齊學。

投稿人:菠蘿包mami

圖片來源:Unsplash

Exit mobile version