畫個大交叉!四歲孩子的「情緒管理」

畫個大交叉!四歲孩子的「情緒管理」

#23 KK(育有一子一女)

「阿仔八個月大識得叫『媽媽』,一歲半已經講到完整句子,但脾氣極大,有咩唔啱心意,佢就好似喪失語言能力咁,只會不停咁尖叫喪喊。一歲左右,佢發脾氣,試過撼頭埋牆、扔玩具嚟發洩;依家四歲更會「砰」一聲閂埋房門,嬲晒全屋人,咩人叫佢都唔理,甚至郁手打人。

我試過平心靜氣咁同佢講道理,又錫又氹,但完全無用。我心諗:既然『敬酒唔飲飲罰酒』,咁我亦唔使同佢客氣,就開始大聲鬧佢、罰佢,甚至恐嚇要打佢(恐嚇咋……)但呢啲方法嘅效果都好短暫。平靜一陣,過後又係不斷重複嘅狂風暴雨。

直至幾個禮拜前嘅某一日……

嗰日下晝,阿仔又突然喪叫大喊。我問佢咩事,佢又唔講,一味喊、喊、喊,搞咗廿分鐘都無人知佢喊咩,喊到我心都煩埋。終於我忍唔住勁鬧咗佢一輪,先知道原來係工人姐姐執房時,唔覺意拆爛咗佢個Lego機械人。知道咗原因之後,我仲嬲!大佬,佢已經四歲大喇!嬲咪講咯,做咩好似個BB咁淨係識得喊啫!於是,我繼續鬧,但鬧嚟鬧去其實都係嗰三幅被,鬧到後嚟都唔知講咩好,就爆咗一句:『唔該你好好管理一下自己嘅情緒!』

講完之後,我自己都想笑。『管理情緒』?肯定係平日睇埋睇埋啲育兒資訊,跟住唔知邊度漏出嚟嘅字眼。四歲人仔,點會聽得明?

不過,奇怪嘅事,就係咁樣發生。幾日之後,阿仔因為唔肯出門口,跟住又發脾氣。我如常咁催佢,佢亦如常咁跑入房,但過咗一陣,他竟然拎住張紙行番出嚟,然後用膠紙貼咗張紙喺我心口。

一睇,上面咩都無,只有一個大交叉!

無端端收到個大交叉,場面實在太搞笑,我當堂已經熄晒火,而阿仔嘅情緒亦明顯平伏過嚟,仲變得相當合作。

自從嗰日開始,阿仔每次想發脾氣,就會畫個大交叉畀我。有次佢嬲得滯,入房連畫咗十幾個大交叉,仲貼咗個裝蠟筆嘅膠袋上去。我問佢,呢個咩嚟?佢話係炸彈,然後陰陰嘴咁笑住行開。

『管理情緒』呢個詞語,聽起嚟鬼咁深奧,但原來四歲人仔不但能夠明白,仲識得活學活用。佢呢個自創嘅『管理情緒』方法,既成為佢嘅下台階,亦成為我嘅滅火器。」

圖片由受訪者提供

Exit mobile version