Trouble 2事件後,令我對仔仔有不同看法

Trouble Two_Web

成日聽人講話Trouble 2同 Terrible 3,我聽得多都有少少驚。仔仔會唔會都成日喊?會唔會唔聽人講?會唔會叫極唔停?

直到我小朋友真的快兩歲,我發現原來Trouble 2都可以係Adorable 2!

你總無法預計Trouble何時出現

話說有一日,當我正悠閒地食早餐嘅時候,突然聽到「沙——」一聲。轉頭一望,我呆咗,差唔多兩歲嘅仔仔,將一罐動物圖案嘅意粉倒晒落地下…

當時嘅我真係唔識反應,腦入面只係諗到:「唉呀,點解你要咁做呀?」、「而家點算好呀,掃死人咩…」、「啲意粉咁細粒,彈到周圍都係,掃少幾粒會唔會惹蟲架?」

「哈哈,Yeah!」仔仔嘅笑聲叫返我去現實,心諗:笑?你仲笑!?而家搞到一鑊泡喇!佢雙手仲好似打麻雀咁掃緊啲意粉。

孩子的快樂很簡單

唔知係咪因為母愛氾濫,我望住佢愈玩愈開心,竟然唔想打破呢個場面。
然後我又諗起,其實佢都唔係第一次咁玩。

仔仔一向都好鍾意玩Messy Play,而我之前用一個奶粉罐存放用來玩Messy Play嘅意粉。平時佢會用唔同嘅工具,例如唔同大細嘅匙羮,將意粉放入唔同器皿。

我突然想通,未夠2歲嘅仔仔應該係唔知原來要喺 Messy Mat 上面玩,但又想玩喎,於是就發生咗呢件事。

把握機會,任何時候都是教養契機

見到工人姐姐拎個掃把出嚟,準備清理現場,我又靈機一觸。

「仔仔,不如今日媽媽教你用掃把,你睇下我!」其實平時姐姐掃地時,仔都有嘗試用掃把,但係大件嘅垃圾唔多,掃塵佢又睇唔到。點估到,今次掃意粉,竟然好成功!

我捉住佢兩隻未係好靈活嘅手仔,將一堆又一堆嘅意粉掃入垃圾剷,自己都有種治癒嘅感覺!就好似秋天落葉,街上滿地都係樹葉時,清潔工人將樹葉掃光,還原一條乾淨嘅街道一樣。連我的煩惱都掃走晒了!

自此,佢見到姐姐掃地,佢又會試下掃。我哋甚至買咗一把屬於佢嘅小掃把,畀啲任務佢,等佢參與家頭細務,學習自理。最近,佢已經學識見到有垃圾,自己拎掃把掃乾淨,倒入垃圾桶。

Trouble 2其實好Adorable?

事後,我反思,曾經令我好恐懼嘅Trouble 2到底係咩意思?

從我觀察仔仔而言,佢真係長大不少。由講詞語,變成開始可以講句子;由漫無目的咁玩玩具,變成有目標咁去選擇佢喜歡嘅玩具車;由要大人陪,變成指定要邊個大人陪,甚至要指定你坐某個位置。

仔仔開始有自主意識,好似好Trouble,但同時亦係佢哋成長嘅印證。

小朋友「闖禍」個陣,我哋難免第一時間都會有種「好麻煩…」嘅諗法,但原來只要停一停,諗一諗,嘗試從佢哋嘅角度出發,了解佢哋嘅成長需要,努力地同佢哋溝通,就會發現 Trouble 背後,都有Adorable 嘅一面。

Exit mobile version