共讀的秘密跟女人的直覺

共讀的秘密跟女人的直覺

今次,筆者決定冒俾太太鬧嘅生命危險,都要出講出呢個小故事,目的係為咗講俾大家聽,老婆講嘅嘢,老公最好都係乖乖聽……

四年前……
老婆:「老公,我煮緊餸,你同個女講下故事啦!」
科豆:「佢先得嗰六個月,邊識聽故事唧!」
老婆:「你又唔係佢,你點知佢唔識呢?話唔定會令佢叻女啲呢~」
科豆:「無研究話同6個月大嘅BB講故事有用架喎!」
老婆:「你成日都話自己係科學家,無人研究過咪自己試下囉!」

一向都算聽老婆話嘅筆者,聽到老婆講野嘅聲線已經大過個抽油煙機,仲唔即刻搵本書同個女講故事咩!

既然決定咗要做,筆者就會盡力做好,筆者將一頁只得一句嘅幼兒故事,講得繪聲繪影,配合埋連嬰兒都做到嘅自創動作,例如有攀爬畫面就舉高佢隻手fing下佢隻腳、坐車嘅顛簸畫面就變成係大脾輕力震動佢、飛天畫面當然就變成舉佢上天嘅驚險動作啦。

「共讀」擁有兩個元素,只讀而沒有互動的話,也許只完成了一半!

筆者仲會幫故事配樂。黑夜星空嘅畫面就唱返首”Twinkle twinkle little star”、划船畫面來著悠揚嘅”Row row row your boat”、有吊橋嘅畫面仲唔係跳躍嘅”London bridge is falling down”!?加埋「falling down落張床」呢個秘密武器,阿女真係笑到「四萬咁口」!

就算每日都講同一個故事,佢都唔會悶,直至一天,筆者竟然發現,未識講野嘅女兒竟然記得有某一個動作未做,或有某一首歌未唱,而不讓爸爸揭去故事書的下一頁。

四年後……
科豆:「老婆,你睇下!」
老婆:「有乜好睇?」
科豆:「你睇下呢個研究!」
老婆:「我餵緊個細女食奶,研乜野究唧,你自己睇飽佢啦…」

太太無時間聽,唯有寫出來同大家分享:原來BB六個月大開始,就已經可以從「共讀」中獲得好處㗎!紐約大學(NYU)醫學院的兒科助理教授Carolyn Cates發現,即使仍在嬰兒時期,共讀都能使嬰兒將來對閱讀,語言及識字有長久嘅正面影響。Dr. Cates進一步指出,跟嬰孩共讀,最好選擇合適嬰孩年紀的書,講嘅時候同時指著那件物件、那個人物或他的面部表情,若能再加上一點互動效果會更好!可以想像,如果只係沉悶咁將本故事書讀完,咁只係完成咗「讀」個一部份。要完成埋「共」,就要發揮自己嘅創意小宇宙,係讀故事嘅過程中加入不同的互動元素,使小孩真正感受到他正在與你「共讀」,不單單只是一個聆聽者。

研究顯示共讀好處可以維持達到四年後,筆者不得不驚嘆共讀嘅威力,同埋……女人嘅直覺。畢竟,太太四年前已準確咁預測到四年之後先發表的研究結果!

資料來源

  • American Academy of Pediatrics (2018, February 21). Reading with children starting in infancy gives lasting literacy boost. Retrieved February 25, 2018.
Exit mobile version