給爸爸多一些時間

給爸爸多一些時間

#116 桄媽媽 (兒子,6歲)

「有段經歷我一直都想記低,但未遇到合適機會去講。早排睇到POPA一條講爸爸育兒嘅短片,即諗返起嗰段日子……

話說我婚後好渴望生仔,但我當時諗得好簡單——咪就係大肚生仔囉,而且我對自己好有信心,堅信以我嘅社工同青年輔導背景,教佢湊佢都唔會有問題 (我依家知我當時係太天真啦~)。

響陀仔頭幾個月就出現第一個考驗,就係流啡*。我知依個情況係要留意,不過聽講好普遍、好多人都試過,所以唔係太在意。仍然未真正準備好做人阿媽嘅我,當時第一樣擔心嘅竟然唔係自己同BB嘅身體,而係醫生唔.准.我.返.工。我問『可唔可以返埋今日工先?等我可以返去見埋個個案、做埋啲報告、交帶吓工作……』但係謹慎嘅醫生一聽見就鬧我,仲警告我情況可大可小,要我立即瞓床。

做媽媽的體驗由大肚已開始;可對爸爸來說,BB最初卻是個陌生的存在,他身心需要更多時間,來準備好做別人的父親。

我即時因為安排被打亂而流淚了。由嗰陣開始我先明白,原來我嘅生活唔再由我自己話事。原來由我想生仔嗰刻開始,我就注定有啲嘢要放低。

由會衝紅燈,到非要等到出綠燈都唔過;到做每個決定都要個仔為先;到我感覺到個仔響肚入面嘅每次轉身、打嗝。原來,做媽媽嘅體驗,由大肚已經開始。

直至BB出世,我抱住嗰吓只係覺得一舊暖暖地、有重量嘅嘢,未感覺到其他媽媽講嗰種十月懷胎嘅感動,亦未明白佢將會係我最愛嘅人。雖然陌生,但日日餵奶換片,好快都適應到,慢慢亦真切感受到真正做媽媽嘅日子來臨了。

而爸爸呢?響嗰段日子我只覺得我忙到暈,但佢就唔幫手,唔上心。記得嗰陣熱播緊劇集《天與地》,我忍唔住對佢發脾氣:『點解你日日有得睇?我又冇得睇?』

依家諗返其實佢好慘。個仔一出世,老婆阿媽都爭住餵奶換片;佢好想幫手,但怕越幫越忙,好似大力少少都會整親佢咁,無從入手。不過唔幫呢,又畀人話唔理。對住呢個陌生但有關係嘅第三者,同佢一啲都唔熟。

原來,我同佢嘅起步點根本唔同,同BB相處日子經驗都唔同,根本無得比較。諗通之後,我覺得我當時可以做得好啲,例如係唔好咁緊張,有咩衝去BB度即時處理咗先,畀多啲(再再再多啲)機會同信心佢練習湊仔,等佢有更多親身嘅育兒體驗。

至於依家,幫唔幫手嘅問題唔再存在,而係佢錫個仔多過錫我,我會呷醋囉~」

圖片來源:Unsplash

*流啡:是「作小產」迹象。懷孕初期,胚胎著床於子宮,若著床不好,有機會出現滲血情況,呈啡色,俗稱流啡。

Exit mobile version