九十後媽媽讓女兒當「BB醫生」,培育善良的心

九十後媽媽讓女兒當「BB醫生」,培育善良的心

#83 朝瞳媽 (女,兩歲大)

「香港社會愈來愈複雜,小朋友起跑線已經推到無可再前,真係覺得有啲悲哀,『點解個社會會搞成咁……』但人總要勇敢生存,所以我將『希望』投射喺朝瞳身上,成日同自己講要佢活得更有意義,所指嘅並非每日奔走於大大小小嘅興趣班,而係建立人與人之間的關係,多啲關心身邊嘅人。

喺物資過盛嘅時代,我唔擔心小朋缺乏知識(直覺話我知佢十歲就會識用電話Google search),但會擔心佢缺乏同理心、唔識為人設想,所以我一直提自己要教導女兒要有善心。喺阿女朝瞳一歲半左右,我開始上網搜尋,睇下小朋友有咩義工活動可以參與,於是發現咗『BB醫生』呢個活動。主辦機構會定期提供長者院舍探訪活動畀6個月至6歲嘅小朋友參加,小朋友唔需要做啲咩好特別嘅事,去到只需要同長者自我介紹下、唱下歌、摸下手仔,開開心心咁就一日;小朋友亦會獲派發貼紙同手帶,用嚟同長者互動。

學校和興趣班能教授知識,但談到培養孩子的善心,父母的角色至關重要。

朝瞳成為『BB醫生』資歷尚淺,半年以來大概出席咗4至5次。從第一次到最近的探訪,朝瞳表現成熟咗好多,由最初的只聽媽媽吩咐,到而家主動行近老友記,有身體接觸,仲識跟住一班哥哥姐姐落力大合唱,唔再需要我跟尾。記得有一次,我地帶咗朝瞳鍾意嘅醫生玩具去,佢就幫婆婆聽心跳,仲四圍幫人打針,而老友記都交足戲,笑住大叫『好痛好痛!』洋溢一片歡樂氣氛。

過程之中見到長者嘅笑容、朝瞳嘅進步,就係鼓勵我不辭勞苦帶朝瞳參加嘅動力!另外,就如主辦機構創辦人訪問所講,希望藉活動對上一代或祖父母添加多一份關愛。而我亦確實喺朝瞳身上亦都見到一點一點的改變,本來有點怕老人家嘅佢,依家無咁抗拒同太爺太嫲接觸,錫錫都主動咗,平時喺街上面亦好樂意同老人家打招呼,氹得佢哋好開心。

其他人或者會問:『小朋友咁細,點解要帶佢去做義工?』我嘅答案好簡單,因為善良的心唔係返學校同Playgroup就可以培養得到,每日返學都會有老師教佢知識;但係品德呢,如果爸爸媽媽唔教,佢就可能會唔識。就以探訪院舍為例,如果我唔帶佢去,佢可能唔會知社會上仲有長者同其他人,亦都唔知自己有好多嘢可以幫到忙。所以我相信,做父母嘅做好身教,慢慢感染佢,咁就可以教識佢大個亦存好心、做好事。

其實,就算無時間參與義工活動,都有好多好事可以做呢!搭電梯時可以主動同伯伯say Hello,再大個啲又可以幫婆婆拎重嘢,已經會為對方帶來關心同快樂,何樂而不為呢?」

圖片由受訪者提供

Exit mobile version